Vanliga frågor
Du kanske har något du undrar över? Här följer några vanliga frågor vi brukar få. Se om du finner svaret du söker.
Flygplatsen öppnar minst 1 timme innan första avgång (2 timmar vid charter) och stänger ca 15minuter efter sista ankomst.
BRA stänger incheckningen 20 minuter före avgångstiden. Air Dolomiti stänger 30 minuter före avgångstiden och vid charter stänger vi 1 timme innan avgångstiden.
Avis, Europecar, Hertz, Mabi och Sixt har diskar vid ankomsthallen där de finns på plats vid förbokad utlämning av hyrbil under kontorstid, övriga tider lämnas nycklar ut av flygplatsinformationen och återlämning av nycklar sker i dropbox vid hyrbilsföretagen respektive disk. Vid ej förbokad hyrbil från flygplatsen hänvisar vi till varje hyrbilsföretags respektive lokalkontor.
Priser hittar du på vår hemsida under -På flygplatsen-parkering-priser parkering.
Genom att ladda ner appen Mobill och söka upp det parkeringsområde du står på, eller genom att sms:a INFO till telefonnummer 0700-861100.
Vi har två platser för personer med rörelsenedsättning på parkering A.
Flygplatsrestaurangen är vid normal trafik öppen på vardagar mellan kl. 11-14.
Information gällande drönarflygning finns på vår hemsida under /kontakt/dronare/
Information om våra charterresmål, tider och flygbolag/researrangörer finns på vår hemsida under /charter/