Vanliga frågor
Du kanske har något du undrar över? Här följer några vanliga frågor vi brukar få. Se om du finner svaret du söker.
Flygplatsen öppnar minst 1 timme innan första avgång (2 timmar vid charter) och stänger ca 15minuter efter sista ankomst.
BRA stänger incheckningen 20 minuter före avgångstiden. Air Dolomiti stänger 30 minuter före avgångstiden och vid charter stänger vi 1 timme innan avgångstiden.
Avis, Europecar, Hertz, Mabi och Sixt har diskar vid ankomsthallen där de finns på plats vid förbokad utlämning av hyrbil under kontorstid, övriga tider lämnas nycklar ut av flygplatsinformationen och återlämning av nycklar sker i dropbox vid hyrbilsföretagen respektive disk. Vid ej förbokad hyrbil från flygplatsen hänvisar vi till varje hyrbilsföretags respektive lokalkontor.
Om du varit inne på parkering A inom gratisperioden (30 min) debiteras du inte. En kamera läser av bilens registreringsnummer vid infart, vilket gör att kameran vid utfart känner igen bilnumret och vet då exakt hur länge du varit inne på parkeringen.
Kundtjänst har möjlighet att ändra betalmedel vid utfartsbommen. Tryck på hjälpknappen som sitter på pelaren för hjälp.
Priser hittar du på vår hemsida under -På flygplatsen-parkering-priser parkering.
Ja, du kan teckna så kallat PPU (biljettlös parkering) kostnadsfritt. Det innebär att du kör in och ut genom bommarna med hjälp av kameraavläsning och betalar enligt aktuell taxa på den parkering du väljer, A-, B- eller C-parkeringen. Tecknar PPU (biljettlös parkering) gör du på hemsidan under /på flygplatsen/parkering/biljettlös parkering/
Vi har två handikapplatser på parkering A. Tryck för biljett vid infartsbommen.
Flygplatsrestaurangen är vid normal trafik öppen på vardagar mellan kl. 11-14.
Information gällande drönarflygning finns på vår hemsida under /kontakt/dronare/
Information om våra charterresmål, tider och flygbolag/researrangörer finns på vår hemsida under /charter/